Czy marka osobista wymaga od nas nieustannej pracy?

 


 


 

To, co fascynuje mnie w prowadzeniu własnego biznesu i rozwijaniu marki, to nieustanna zmiana. Zmieniają się projekty, potrzeby klientów, zmieniają się trendy i wyzwania. Zmieniam się również ja: moje wartości, marzenia, podejście, zainteresowania i pasje. Tutaj nie ma miejsca na zastój, marazm i nudę. Jest za to mnóstwo przestrzeni do ciągłego rozwoju.

Regularnie weryfikuję swoje wartości i zasady, według których chcę działać. Za weryfikacją wartości idzie weryfikacja moich celów i projektów, jakimi chcę się zajmować.

Kiedy zweryfikuję projekty, potrzebuję sprawdzić, czy to, w jaki sposób prezentuję się (w internecie i na żywo), przyciągnie do mnie odpowiednie osoby i współprace. A żeby mieć pewność, że prezentuję to, co dla mnie najważniejsze, muszę zweryfikować, czy moja marka osobista jest nadal aktualna. 

Tak się składa, że ten moment przychodzi co roku jesienią. I to właśnie wtedy, co najmniej raz w roku, odświeżam swoją markę osobistą. Czym jest marka osobista, po co ją rozwijać i czy naprawdę trzeba nad nią nieustannie pracować? O tym przeczytasz w tym wpisie.


 

Czym jest marka osobista?

Marka osobista jest kombinacją osoby, jej imienia i nazwiska (czasem także nazwy firmy), wizerunku, wartości, postaw, umiejętności, kompetencji oraz towarzyszących jej spójnych, bezpośrednich działań zewnętrznych z wykorzystaniem wybranych narzędzi, np. Marketingowych.

Marka osobista jest atmosferą, jaką roztaczamy wokół siebie. W rozwijaniu silnej marki nie chodzi tylko o rzetelność, dotrzymywanie deadline’ów i kierowanie swoich usług do odpowiednich klientów. Tu chodzi również o to, jaka atmosfera panuje we współpracy z rozwijaną przez Ciebie marką. Nie chodzi tylko i wyłącznie o profesjonalizm, którego wierzę, że Tobie nie brakuje. Chodzi również o przyjemność obcowania z Tobą, sympatię i ludzką twarz. 

cytaty fotograficzne - oglądanie albumów stało się u mnie świętością
cytaty fotograficzne - oglądanie albumów stało się u mnie świętością

Po co poświęcać czas na budowanie marki osobistej? 

Kiedy zaczynałam kilka lat temu budować swój biznes, markę osobistą zaczęłam rozwijać bardzo intuicyjnie. Szczerze mówiąc w tamtym momencie nie miałam lepszego pomysłu. Uznałam, że fajnie będzie pokazać się nie tylko od profesjonalnej strony, ale również prywatnej. Jako fotografka, którą po prostu da się polubić. W tamtym momencie jeszcze nie wiedziałam, że buduję markę osobistą, ale ten intuicyjny pomysł okazał się być strzałem w dziesiątkę. 

Dzięki przemyślanej marce osobistej możesz szybciej rozwijać swoją firmę, zarabiać więcej, wyróżnić się wśród konkurencji, budować trwałe relacje z innymi i w końcu - mieć satysfakcję z pracy. 

cytaty fotograficzne - oglądanie albumów stało się u mnie świętością

Markę osobistą buduje każdy z nas.

Powiedziałabym nawet, że budowanie to złe określenie. Wolę myśleć o tym jako o rozwijaniu marki osobistej. Marka osobista to nie tylko profesjonalizm, umiejętności i działania marketingowe. Baza marki osobistej to nasze unikalne cechy, charakter, wartości, postawy, wizerunek i naturalne predyspozycje. Z tego względu markę osobistą ma i rozwija każdy. 

Jak już napisałam wcześniej, może ona pomóc w rozwijaniu biznesu. Ale nie tylko! Na pewno masz wśród swoich znajomych osobę, która zawsze ma w zanadrzu świetne żarty, fantastycznie gotuje albo po prostu dobrze się w jej towarzystwie przebywa. Jeśli choć raz zdarzyło Ci się skojarzyć te osoby z ich umiejętnościami, masz wspaniały przykład na to, jak silne mają marki osobiste!

Nad marką osobistą pracujemy nieustannie.

Z racji tego, że marka osobista opiera się na naszych cechach charakteru, rozwój jej jest nieskończony. Tak samo jak nie jest skończony nasz rozwój. Dzisiaj może być dla Ciebie ważna jedna rzecz, a za kilka tygodni, miesięcy czy lat Twoje wartości się zmienią i Twoja marka również. I jest to naturalna kolej rzeczy. 

Ostatnio pisałam na Instagramie i w newsletterze, że do mnie zmiany i transformacje przychodzą jesienią. Ma coś takiego ta pora roku w sobie, że myślę o sobie i swoim biznesie na nowo. Na nowo odświeżam swoje wartości, cele, wizję na swoją markę i biznes. I myślę, że odświeżanie swojej marki co najmniej raz w roku jest koniecznością, by Twoja marka była cały czas marką blisko Ciebie i by dawała Ci satysfakcję.

cytaty fotograficzne - oglądanie albumów stało się u mnie świętością

Jeśli chcesz odkryć swoją markę lub odświeżyć, zapraszam Cię na wyzwanie "Przemyślana marka osobista", które rusza już 12 września. W trakcie tego wyzwania codziennie rano od 12 do 16 września otrzymasz maila z zadaniami do wykonania. Zapisz się na wyzwanie i świadomie rozwijaj swoją unikalną markę osobistą!

Zapisz się do newslettera!

.