Sesja contentowa. Jak zrobić piękne zdjęcia dla Twojej marki?
W czasach zalewu treściami możemy czuć się nimi przebodźcowani. Kiedy czytamy coraz mniej i coraz bardziej pobieżnie, to content wizualny (obraz / kolor / akcent) sprawia, że zatrzymujemy się przy jakiejś treści na dłużej. Niestety nie na zbyt długo.
Fotografując i robiąc sesje contentowe zarówno dla siebie, jak i dla marek, wiem, jak przekaz wizualny jest ważny. Obrazy niosą komunikaty, których nie da się wyrazić słowami. Vibe Twojej marki musi być czytelny na pierwszy rzut oka. Musi być spójny i estetyczny. Co nie oznacza, że perfekcyjny i sztuczny. Po prostu odbiorca musi go czuć. Od razu. Bo zwykle mamy jedynie ułamek sekundy, by zrobić dobre wrażenie.
Spójność jest efektem, a nie celem samym w sobie.
Nie do końca więc chodzi o to, CO pokazujemy, ale o to, JAK wpływa to na emocje oglądającego. Co on czuje, kiedy na to patrzy? Jaki vibe bije ze zdjęć, które robisz i publikujesz?
Dla mnie spójność estetyczna w zdjęciach jest czymś, co zaczyna się dużo wcześniej niż w momencie, kiedy robię zdjęcie. Spójność wynika z tematu, wizji na to, w jaki sposób chcę się przedstawiać, emocji, które chcę przekazywać. Dzięki temu spójność jest czymś głębszym, trwalszym i bardziej efektywnym.
Piękna sesja contentowa - jak stworzyć estetyczne i spójne zdjęcia dla Twojej marki?
1. Przed sesją odkryj vibe Twojej marki.
Każda marka przekazuje zupełnie inny komunikat niewerbalny. Ważne jest, jaką marką chcesz być i do kogo chcesz trafiać. Co powinien czuć odbiorca, kiedy patrzy na Ciebie jako markę? Lekkość? Przyjazność? Poczucie luksusu? Dostępność? Za każdym z tych słów kryje się inny niewerbalny komunikat. Zastanów się, który z nich ma być Twoim. To nada ton Twoim zdjęciom.
2. Zaplanuj tematykę swojej sesji contentowej.
Dobrze jest zacząć od określenia kierunku swoich działań i tematu. Jakie zdjęcia chcesz publikować? Co chcesz na nich pokazywać? Co jest dla Ciebie najważniejsze? Mając konkretną bazę tematów, już na starcie sprawiasz, że zaczynasz być kojarzona z określonym obszarem oraz wiesz, po co robisz zdjęcia.
3. Zrób moodboard swojej sesji.
Kiedy już wiesz, z jakimi hasłami chcesz być kojarzona oraz jakie tematy przedstawiać, zrób moodboard, na którym w sposób wizualny przedstawisz swoje skojarzenia. Co pomoże Ci pokazać ten vibe? Jak możesz go przekazać inaczej, niż słowami? Pamiętaj, że obrazy działają szybciej niż słowa i są bardzo ważnym elementem tego procesu.
4. W jakim klimacie ma być Twoja sesja contentowa?
Kiedy znasz swój vibe i masz moodboard, możesz określić swoje kolory przewodnie. I teraz nie chodzi o to, by zamykać się w trzech kolorach i już na zawsze zrezygnować z niebieskiego / różowego / etc. ;) Chodzi o to, by przemyśleć, czy Twój vibe wesprą nasycone kolory, neutralne beże i biele, a może ciemne i przygaszone barwy. Co będzie Ciebie charakteryzować?
5. Zrób sesję zdjęciową i ostrą selekcję.
Kiedy wykonasz te kroki, zrób sesję zdjęciową (w tym wpisie znajdziesz kilka wskazówek). To nie musi być nic wielkiego. Czasami wystarczy zrobić 3-5 dobrych zdjęć, które będą oddawały vibe Twojej marki, niż zrobić kilkadziesiąt zdjęć nie wiedząc, w jakim podąża się kierunku. Po sesji wybierz te zdjęcia, które będą naprawdę najlepsze. Ciągle z tyłu głowy miej pytanie: co najlepiej odda vibe mojej marki?
6. Zadbaj o spójność w postprodukcji.
Zrobienie zdjęć to jedno, a dodanie im charakteru to drugie. Znajdź sposób na to, by obróbką zdjęć wzmocnić niewerbalny komunikat Twojej marki, żeby tworzył spójną, piękną i estetyczną całość.
Aby efektywnie zadbać o spójność swoich zdjęć, możesz podczas postprodukcji użyć presetów do Lightrooma. Te uspójnią Twój wizerunek w sieci i sprawią, że będzie elegancki i ponadczasowy. Do postprodukcji zdjęć w tym wpisie użyłam mojej kolekcji presetów Cozy Fall. Presety znajdziesz w moim sklepie.
7. Zaplanuj publikacje.
Opublikuj swoje zdjęcia z odwagą i wiarą w to, że są wspaniałe. Powtarzaj te kroki regularnie, by konsekwentnie budować spójny wizerunek swojej marki.
Do postprodukcji zdjęć w tym wpisie użyłam presetów Cozy Fall.