Niżej znajdziesz kilka informacji przydatnych dla efektywnej realizacji wspólnej sesji zdjęciowej. Jeśli jeszcze nie mieliśmy okazji współpracować, koniecznie się z nimi zapoznaj.

Kilka informacji o współpracy

  • Rezerwacja terminu sesji zdjęciowej oraz start pracy nad projektem następuje po wpłaceniu zadatku / I części i / lub podpisaniu umowy.
  • Rozliczenie końcowe następuje na podstawie faktury VAT z 14 – dniowym terminem płatności wystawionej w dniu przekazania gotowych materiałów, jednak nie później niż w ciągu 21 dni od dnia sesji zdjęciowej.
  • Przesłane oferty zawsze są wstępne i kiedy nastąpi jakakolwiek zmiana / aktualizacja, każdorazowo niezwłocznie sygnalizuję to mailowo.
  • W swojej ofercie przekazuję informację, że wraz z osobami pracującymi przy sesji zdjęciowej mamy prawo opublikować efekty sesji w swoim portfolio (strona www, social media). Oczywiście robimy to po publikacji efektów przez Klienta.

Jak może przebiegać nasza współpraca?

1 // Pierwszy kontakt i określenie potrzeb wobec Twojej sesji zdjęciowej.

2 // Przygotowanie wyceny sesji zdjęciowej.

Precyzyjną wycenę mogę przygotować tylko na podstawie konkretnych założeń dotyczących projektu. Informacje, jakich potrzebuję do stworzenia wyceny, to:

  • wstępna koncepcja sesji zdjęciowej,
  • zakres produkcji,
  • team, który bierze udział w projekcie,
  • finalna liczba przygotowanych materiałów (foto / video) z sesji,
  • wykorzystanie materiałów, czyli czas i rodzaj pól eksploatacji.

3 // Akceptacja wyceny projektu.

W tym momencie sprawdzamy założenia projektu i ewentualnie wprowadzamy zmiany.

4 // Rozmowa o koncepcji, dokładniejszych założeniach sesji.

Jeśli jest taka potrzeba, spotykamy się online, by doprecyzować koncepcję i oczekiwania wobec sesji zdjęciowej. Mowa tu o ujęciach, teamie, lokalizacji, wstępnym przebiegu dnia sesji zdjęciowej. Rekomenduję takie spotkanie w szczególności wtedy, kiedy pracujemy ze sobą po raz pierwszy, żeby porozmawiać o oczekiwaniach wobec projektu.

5 // Rezerwacja terminu, umowa i I transza.

Przygotowujemy i podpisujemy umowę, w której zawieramy wszystkie najważniejsze ustalenia dotyczące pracy nad sesją zdjęciową. W celu potwierdzenia rezerwacji terminu należy podpisać umowę oraz wpłacić I transzę wynoszącą ok. 40% całościowej ceny sesji na podstawie Faktury Vat. Pierwsza wpłata jest przeznaczona m.in. na zadatki, zaliczki, rezerwację lokalizacji, zakup materiałów etc.

6 // Pre-production meeting na 7 – 10 dni przed planem zdjęciowym.

Jeśli potrzebujemy (a ja mocno to rekomenduję), spotykamy się online na spotkaniu przedprodukcyjnym, by omówić kwestie związane z produkcją sesji zdjęciowej i potwierdzić, że wszystko przebiega bez zarzutów. Tworzymy dokładną koncepcję sesji zdjęciowej, moodboard / plan sesji zdjęciowej, a na ich podstawie przygotowuję dokładny plan przebiegu dnia zdjęciowego.

7 // Sesja zdjęciowa.

Na sesji tworzymy z przygotowanym wcześniej moodboardem / planem sesji oraz harmonogramem, zostawiając odrobinę miejsca na kreatywne flow. Na sesji pracujemy z podglądem zdjęć (tetheringiem), dzięki czemu na bieżąco sprawdzamy jej efekty.

8 // Selekcja zdjęć.

Do 2 dni roboczych od dnia sesji zdjęciowej przesyłam link do galerii ze wstępnie wyselekcjonowanymi zdjęciami do Twojego wyboru. Tutaj znajdziesz moje podpowiedzi jak efektywnie wybierać zdjęcia. Selekcja zdjęć to bardzo ważny etap postprodukcji (czasami również trudny), dlatego warto z góry zarezerwować sobie na niego minimum kilka godzin, a najlepiej cały dzień. Ważne jest, by nie opóźniać tego procesu – przedłużenie tego etapu wpływa na opóźnienie przygotowania gotowych materiałów, które ja również planuję sobie z wyprzedzeniem.

9 // Postprodukcja materiałów.

Po wskazaniu przez Ciebie finalnych ujęć do postprodukcji (ważne: wszystkich kompleksowo, nie ma możliwości przygotowywania gotowego materiału partiami) poddaję zdjęcia dalszej postprodukcji. Zwykle przygotowanie zdjęć to 5 – 7 dni roboczych, video to zwykle 7 – 10 dni roboczych.

10 // Przekazanie materiałów.

Po postprodukcji materiałów przekazuję Ci je drogą elektroniczną w linku do pobrania i akceptujemy materiał. Ważne, by niezwłocznie pobrać materiały i zrobić kopie zapasowe we własnym zakresie.

11 // Rozliczenie końcowe.

Rozliczamy się za pomocą faktury VAT z 14-dniowym terminem płatności wystawionej w dniu przekazania materiałów, jednak nie później niż w ciągu 21 dni od dnia sesji zdjęciowej, nawet jeśli materiały nie zostały jeszcze przekazane.

W tym momencie nie pozostaje już nic innego, jak z dumą zaprezentować światu efekty naszej współpracy!

Jeśli masz jakiekolwiek pytania, jestem do dyspozycji.

Ania Ulanicka
hello@aniaulanicka.pl